Extra allt

Jag fick frågan för en tid sedan om jag ville vara med i Paul Ronges bok om sociala medier. Om hur jag använder och har använt sociala medier. Varför och vad jag har fått ut av det. Varför jag fortsätter. Boken kom ut i samband med Almedalsveckan och fick namnet "Sociala Medier – en halv sekund från ord till handling". Jag känner mig stolt över att få vara med i samma bok som bl.a. Fasching, Jan Helin, Mymlan, Gudrun Schyman och Alex Schulman. Vad jag fick tillföra var kanske en annan vinkling än de andra. Tillsammans med Fasching tror jag vi tog upp de mjuka delarna, vänskap och stöd och omtanke på nätet. 

Nu ska man göra ett intressant drag. Som Paul skriver i sin blogg:  ... den ska innehålla 'extra allt', ungefär som en pizza som man vräker extra ost och salami över.

Han fortsätter: Optimal är ett förlag som ligger långt i framkant när det gäller e-böcker, många av de mest lönsamma böckerna är också teknikorienterade. Och åtminstone en sak blir helt ny: Förlaget vill ge ut tre av intervjuerna i särskilda e-böcker som säljs enligt Spotifymodellen. Det har, vad vi vet, inte gjorts förr. ”En lös Prince”, som jag köpte när jag tjyvrökte på tidigt 1960-tal har blivit en låt på Spotify, har blivit en intervju med förhoppningsvis ett gäng länkar. Utvecklingen går framåt!

En av dessa intervjuer blir min. Jag försöker komplettera för att skicka till förlaget. Jag försöker vräka på extra ost och salami. Det blir spännande. Utöver en fortsättning på den intervju som finns med i boken tar jag med bloggar och andra webbsidor och twittrare jag inte kan vara utan. 

Paul är en alldeles särskild man. Hans energi har jag som ett föredömligt exempel på att allt går. Tack Paul.  

Boken kan man köpa på AdLibris bland annat.